اگر عاشق کسی شدیم که مجرد بود و دکتر و مهندس و خونه و ماشین و خانواده دار و باهاش ازدواج کردیم، عشق ما واقعیه و همه تاییدش می کنند. گاهی اوقات حتی عاشق نمی شیم این آدم رو همسایه معرفی می کنه میاد خواستگاریمون ما هم طبق رسوم بدون این که چیزی ازش بدونیم عاشق می شیم چون شرایطش مناسبه!


اگر عاشق کسی شدیم که هیچ کدوم از شرایط بالا رو نداشت یا حتی ضد شرایط داشت (حال کنید اصطلاح رو) اون وقت عشق ما دروغیه و الکیه و هوس آلود! حتی اگر کلی وقت باهاش گذرونده باشیم. حتی اگر مثل کف دستمون بشناسیمش. حتی اگر حرف برای گفتن زیاد باشه بین ما...


بابا عشق عشقه. خواستن خیلی زیاد یک آدم. تمایل به داشتنش. نیاز به توجهش و...تاهل، تجرد، مدرک، ثروت نمی تونه تعیین کننده راست و دروغ بودن یک احساس باشه. همین که این احساس هست یعنی ما عاشقیم....


*بر اساس احساسمون می تونیم تصمیمات عاقلانه یا احمقانه بگیریم اما اون بحث جداگانه ایه. بحث صرفا سر عشقه.

نظرات 11 + ارسال نظر
خودم شنبه 26 فروردین 1391 ساعت 07:59 ب.ظ

عزیزم باهات موافقم که عشق عشقه!
ولی....شما "ارتباط" رومعادل عشق فرض کردی! یعنی هرکسی می تونه عاشق بشه..عاشق هرکی که دلش خواست!
برای وارد شدن در "رابطه" است که باید منطقی تصمیم گرفت و سنجید.
خیلی ها هستند که عاشق میشن و به طرفشون نمی رسن..حتی اون طرف اصلا خبر نمیشه که این عاشقش شده...ولی ارتباط یک مقوله اجنماعیه! وقتی دور و بر یک قرارداد اجتماعی میشی خوب طبعا دیگران قضاوتت می کنن!
اول شدم انگار؟

عزیزم مرسی از نظرت ولی قبل از نظر گذاشتن تا ته پست رو بخون. من عشق رو معادل ارتباط فرض نکردم و پایین نوشتم که تصمیمی که بر مبنای احساسمون می گیریم مبحث جداگانه ایه.
راستش من با قضاوت دیگران حداقل تو دنیای مجازی مشکلی ندارم. منو درک کنند و از اوضاعم درس بگیرند یا بیان به فحشم بکشن نه چیزی از من کم می شه نه اضافه. اصلا برام مهم نیست.

راستی بله اول شدی.

خاطره شنبه 26 فروردین 1391 ساعت 08:34 ب.ظ

نه کی گفته اینطوریه؟ اصلا موافق این پستت نیستم. نه اون مثال اول عشقه، نه اون مثال دوم،
کلا بیشتر عشقهای ایرانی فشار اومدن به پایین تنه است و نه عشق، بعد از یه مدت سکس همه شون فروکش م یکنن (مگر اینکه سکس ها مخفیانه باشند و هیجان انگیز)

کی گفته خواستگاریه عشقه و اون یکی نه؟!! این حرفها رو از کجات در میاری؟ بعدشم عشق به ازدواج چه ربطی داره؟ ازدواج یه قرارداد دو طرفه ایت. معلومه هر دو طرف باید در یان قرارداد سود کنندو به خواسته هاشون برسند. اما عشق یک حس هورمونیه و باعث میشه افراد بابتش هر از خودگذشتگی ای بکنند.
این دو تا دو مبحث جدان و اصلا قابل قیاس نیستند.
هستند آدمهای خوش شانسی که با عشقشون ازدواج می کنند اما بعد از مدتی عشق فروکش میکنه و قرارداد باقی می مونه و تو و سود و ضررت. همین

نوشته من دقیقا یعنی همین که مورد اول عشق نیست.

بعدشم عشق به ازدواج ربط داره. به غیر از کسانی که به طمع مال و ثروت یا چه می دونم خارج رفتن یا فرار از شرایط خونه پدری ازدواج می کنند، عقل جکم می کنه با کسی ازدواج کنیم که هم دوستش داریم هم درک مشترکی باهاش داشته باشیم.

عشق در مورد همه هم هورمونی نیست. در مورد من نبوده. نمیشه این قدر با قطعیت حکم صادر کرد.

نازنین شنبه 26 فروردین 1391 ساعت 10:01 ب.ظ http://myprivatelife.blogsky.com

من که معنی این عشق هورمونی و غیر هورمونی رو نفهمیدم...به نظرم فقط عشقهای دوره نوجوونی تحت تاثیر شدید هورمونهاست و فروکش میکنه و نمیشه به علاقه هایی که سالیان سال تو عمق روح یک نفر نفوذ کرده گفت هورمونی...

راستش منم خیلی نمیفهمم میگن این عشقه و اون یکی هوس...چه جری این موضوع رو تشخیص میدن؟یعنی آدمهای عاشق تمایلات ج.ن.س.ی به هم ندارند؟

من قبول دارم یه سری افراد فقط دنبال رابطه ج.ن.س.ی تو طرف مقابلن و بعد میذارن و میرن...اون بحثش جداست...

ولی چه جوری میشه عشق یه آدم مجرد و متاهل که سوای از رابطه ج.ن.س.ی بینشون در موارد دیگه رابطه خوبی دارن میشه هوس ولی همون مرد با زنش چون عقد کردن و شرعیه میشه عشق الهی...یعنی یه صیغه خونده بشه یه هوس به عشق تبدیل میشه؟

البته منظورم این نیست رابطه با آدم متاهل درسته...منظورم اینه دلیل درست نبودنش این نیست که هوسه...دلیلش اینه طرف جای دیگه تعهد داده و نمیشه باهاش آینده ای داشت...ولی نمیشه گفت این رابطه فقط از روی هوسه....

منم نفهمیدم برای این که حداقل درمورد من صدق نمی کنه. پارگراف آخرت همه اون چیزی بود که می خواستم بگم. ممنونم.

helen شنبه 26 فروردین 1391 ساعت 10:54 ب.ظ

salam ,rastesh man ham ta chand waqhte qhabl mesle kheylia fekr mikardam amma etefaqhi to zendegim oftad ke hargez hatta fekresho nemikardam.behet 100%haqh midam wa az khoda mikham ke khodesh komaket kone.

امیدوارم زودی حالت بهتر بشه.

آشنا یکشنبه 27 فروردین 1391 ساعت 03:39 ق.ظ

حالا خوبه اسم این یارو رو گذاشتی بی ارزش و اینطوری داری می سوزی

arezoo یکشنبه 27 فروردین 1391 ساعت 06:07 ب.ظ

در حالت اول عشقت با عقل جوره و مشکلی نیست بری دنبالش.
در حالت دوم عشقت با عقل هماهنگ نیست و بهتره که نری دنبالش.

عشقت الکی نیست، معقول نیست. همین.

. سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 02:55 ق.ظ

این که نشد حرف خانوم یعنی چی که هرکی هر کاری دلش خواست بکنه و بگه عشق عشقه.
این عشق نیست لدت تجربه کردن یک کاره اشتباهه که شیطان برای انسان ها فراهم می کنه

مریم یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 ساعت 09:36 ق.ظ http://aabadi.blogfa.com

اگر قرار باشه خارج از سنت های اجتماعی قدم زد، باید پیه جنگیدن با خیلی چیزا و خیلی آدما رو به تن مالید. خیلیا میگن ما توانشو نداریم. بعضیا میگن توانشو داریم. می جنگن...

[ بدون نام ] جمعه 15 اردیبهشت 1391 ساعت 10:24 ب.ظ

یکی از گروههای خنده دار جامعه برای من دخترهایی هستند که با یک خواستگار دارای شرایط مناسب ازدواج می کنند و بعد گله می کنند که چرا شوهرشون عاشقشون نیست.

و راستش رو بخوای از اونها خنده دارتر کسایی هستند که عاشق آدمی میشن که به کس دیگه ای متعهده و بعد گله می کنند که چرا جامعه رابطه شون رو به رسمیت نمیشناسه. این حالت دوم دقیقا اینه حالت اوله. اگر تو گله گروه اول رو منطقی میدونی گله خودت هم منطقیه.

در ضمن من فکر می کنم که عشق واقعی پدیده خیلی نادریه و اگر قرار بود همه یا اکثریت جامعه تجربه اش بکنند که دیگه داستان بعضی از عشق ها افسانه نمیشد.

من نخواستم جامعه رابطه ما رو به رسمیت بشناسه و خوشحالم که نمی شناسه. من گفتم جنس احساسات آدم ربطی به این که طرفت مورد مناسبیه، مجرده متاهله یا هرچی نداره. آدمی که عاشقه عاشقه.

بی ارزش تر دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 07:54 ق.ظ

با یک مرد زن دار دوست بودم.عاشقم بود میپرستیدم الان فهمیدم زنش حامله ست دارم خل میشم چی کار کنم؟

تحمل. خل هم نمی شی. دقیقا سر من هم اومد این اتفاق.

آری یکشنبه 13 مرداد 1392 ساعت 06:43 ب.ظ http://ary-f.blogfa.com

عشق عشقه به راحتی ایجاد میشه حتی با یه نگاه اما اونی که میدونه همسری داره و یک پیمان حقوقی بسته که در کنارش باشه میدونه داره چه غلطی میکنه وقتی سراغ دومی میاد اما تو نمیدونستی
اصل عاشق شدن سر جاشه حتی اونم یه لحظه عاشق شده اما بدون مسئولیت پذیری برای عهدی که قبلاً بسته
حالا اگه تو جای زن اول باشی چه جور به قضیه نگاه میکنی؟
میخواهی خانوادت پا برجا بمونه حتی اگر از قشر بسیار پایین جامعه باشی تو انسانی و این حق تو نیست
متاسفم خیلی راحت به قشر کارگر جامعه توهین میکنی تو نوشته هات .اونی از سطح فرهنگی بالایی برخورداره که به همه اقشار احترام بزاره( پوزش میخوام اما خوندن این جملات که به شغل افرادی که کار محترمانه میکننتوهین میشه من رو ناراحت می کنه قصد توهین ندارم اما امیدوارم با دقت بیشتری بنویسی)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد